• Strona Główna
  • Wyszkukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Skróty
Mazurski OTS Facebook
Discord Mazurski

Forum Mazurski OTS

Zaloguj się Utworz konto
Login at Forum Mazurski OTS

Forum Mazurski OTS › Serwer Mazurski OTS 7.6 › Pomoc
1 2 3 4 5 ... 13 Dalej »

Potwory blokują drogę na respie? Odpowiedź być może jest właśnie tutaj.

Thread tools
Potwory blokują drogę na respie? Odpowiedź być może jest właśnie tutaj.
Offline wisnia742
Nabijacz postów
368 Liczba postów:
   
#1
03-11-2020, 12:47:00
Jak wiadomo, gdy jest duża ilość potworów i blokują przejścia na respie nie da się używać "mapclick".

Bot blackd również korzysta do poruszania się z mapclicka i tu mam pomysł jak to rozwiązać, natomiast brak wiedzy w zakresie programistycznej nie pozawala przebrnąć przez ten problem. Może znajdzie się ktoś kumaty, kto by to zebrał do kupy

Pomysł jest taki - skoro da się przerobić plik tibia.dat tak by postać przechodziła przez pola ognia itp., to by zrobić to również z potworami. Tak, by postać ignorowała położenie moba. Pod linkiem poniżej znalazłem cieakawy temat co do struktury pliku tibia.dat

https://otland.net/threads/tibia-dat-rea...ink.25117/ 

Natomiast poniżej wkleję część tekstu z tego jakże ciekawego tematu:

Tibia.dat Structure
The first 4 bytes contains information for the dat version, I think this is used to see which structure to use (7.7+ or 7.6-). The next 2 bytes are item count, the next 2 bytes are outfit count, the next 2 bytes are effect count, and the next 2 bytes are distance count. The next byte starts the flags information for the first item (ID = 100), these flags are indicated by a value between &H0 and &H1F:

&H0 = ground tile
&H1 = on top
&H2 = walk through (doors etc.)
&H3 = walk through (arches etc.)
&H4 = container
&H5 = stackable
&H6 = ladder?
&H7 = usable
&H8 = rune
&H9 = writeable
&HA = readable
&HB = fluid container
&HC = splash
&HD = blocking
&HE = immoveable
&HF = blocks missile
&H10 = blocks monster movement
&H11 = equipable
&H12 = hangable (wall item)
&H13 = horizontal (wall item)
&H14 = vertical (wall item)
&H15 = rotateable
&H16 = light info
&H17 = unknown?
&H18 = floor change down?
&H19 = draw offset
&H1A = height
&H1B = draw with height offset for all parts (2x2) of the sprite,
&H1C = offset life-bar (for larger monsters)
&H1D = minimap color
&H1E = floor change?
&H1F = unknown?


[Obrazek: yAfoKhm.png]
Odpowiedz
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Offline Matiego23
Średnio Zaawansowany
26 Liczba postów:
   
#2
27-11-2020, 7:36:38
Oczywiscie ze sie da to zalezy od zaplaty


[Obrazek: 0e8c34cb31164b9e8bd418c7fe30fbde.1.gif]
Odpowiedz
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Offline wisnia742
Nabijacz postów
368 Liczba postów:
   
#3
27-11-2020, 10:33:26
(27-11-2020, 7:36:38)Matiego23 napisał(a): Oczywiscie ze sie da to zalezy od zaplaty

Rozumiem, że masz już pomysł, a może nawet rozwiązanie jak to zrobić. Czekasz tylko na cenę?


[Obrazek: yAfoKhm.png]
Odpowiedz
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Offline Salerno
Guru!
451 Liczba postów:
   
#4
27-11-2020, 14:00:24
Powiem ci prezes, że nigdy o tym nie pomyślałem, jak będę miał czas spróbuje u siebie i zobaczymy czy to zadziała.


Odpowiedz
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Offline Raw
Młodszy Nowicjusz
8 Liczba postów:
   
#5
12-08-2021, 15:55:06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2021, 11:37:28 przez Raw.)
sam się nad tym zastanawiałem - a to co ty wypisałeś to są flagi/znaczniki do rożnych itemow/groundow/ścian - no do wszystkiego...


przechodzenie na map clicku przez np. fire fieldy (2128) jest możliwe bo one istnieją wiec możesz je zedytować i wyłączyć "&HD = blocking" w dat ale co do potworów blokujących drogę to jest inny problem, bo ich NIE MA - zresztą daj sobie looka w to miejsce w którym niby są, a powinieneś zobaczyć to - You see a dead human. wiec co ty chcesz zmieniać ??? Wink  odejdź 9 SQM w dowolnym kierunku i wróć, no właśnie...


sam jeszcze popróbuje z ciekawości, ogólnie myślałem ze problem dotyczy TYLKO OTClientow, a ciekawe kwiatki mi wyskakują na debugerze gdy się to dzieje

//aha teraz mi się przypomniało ze ktoś kompilował własny otc naprawiając wiele błędów które są w obecnych popularnych otc i poradził sobie


Odpowiedz
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend
Send thread to a friend

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czy jest Sens? Fretari 5 3 445 18-02-2014, 23:37:49
Ostatni post: Banneq
  7.6 EXP na respie Czesuaf 12 6 459 02-02-2013, 19:03:25
Ostatni post: Rah3b



Użytkownicy przeglądający ten wątek:   1 gości


  •  Wróć do góry
  •  Kontakt
  •   Forum Mazurski OTS
  •  Lite mode
© Mazurski OTS
Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB
Silnik forum MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Tryb normalny
Tryb drzewa
Pokaż wersję do druku
Subskrybuj ten wątek
Dodaj ankietę do wątku
Send thread to a friend